به تغییر انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، گرمایش الکتریکی گفته می‌شود. این گرمایش در آشپزی، بخاری‌های برقی و… بکار گرفته می‌شود. در داخل بخاری‌های برقی المنتی قرار دارد که وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی و به انرژی گرمایی را برعهده دارد. به‌طور کلی می‌توان اینگونه بیان کرد که این وسیله برقی، دستگاهی است که موجب تبدیل نیروی برق به گرما می‌شود و حاصل این عملیات، گرم شدن محیط خواهد بود. باتوجه به اینکه به فصل گرما نزدیک می‌شویم، نیاز مردم به این وسیله نیز بیشتر می‌شود؛ ویژگی‌هایی نظیر جابجایی راحت‌تر، اندازه کوچک، طراحی ساده و… باعث شده تا بخاری برقی جایگزین مناسبی برای بخاری‌های گازی باشد. در این مقاله از داوود المنت عرضه کننده انواع ترموکوپل، در این مورد به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

در اولین قدم به شما پیشنهاد می‌شود که از بخاری‌های گازی استفاده کنید، چرا که علاوه بر گرمای مناسب، هزینه کمتری نیز به‌همراه خواهد داشت اما اگر محیط مدنظر متراژ کوچک‌تری دارد، از بخاری‌های برقی استفاده کنید و از گرمای آن لذت ببرید. در هنگام خرید بخاری برقی نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که برچسب انرژی آن روی A یا Bباشد. بخاری برقی کم مصرف دارای انواع مختلف است که می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

انواع بخاری برقی کم مصرف

بخاری برقی فن دار

این بخاری دارای المنت صنعتی برای گرم کردن است. در آن فن تعبیه شده است و که حرارت تولید شده را به صورت باد گرم پخش می‌کند. بخاری برقی فن دار سریع تر از مدل‌های دیگر اتاق را گرم می‌کند.

بخاری برقی بدون فن

 این مدل دارای چند المنت برای ایجاد گرما است و جزء نمونه‌های قدیمی‌محسوب می‌شود. به خوبی اتاق را گرم می‌کند و برای استفاده در انواع کرسی مناسب است.

بخاری برقی با گرمای تابشی

 این مدل دارای سیستم تابش است و به کمک مادون قرمز بخشی از محیط را گرم می‌کند. در نهایت برای گرم نگه داشتن پا یا رختخواب یا بخشی از فضای محدود مناسب است.

کم مصرف ترین بخاری برقی

سرامیکی

 این بخاری‌ها دارای اجزای گرمایشی و سرامیکی هستند و بدون سیم و سیم پیچ فعالیت می‌کنند. دارای عمر طولانی است و می‌تواند گرمای خوبی را تولید نماید.

برقی روغنی

 این بخاری دارای کیفیت بالایی است و با فناوری گرمایش micathermic گرمای تابشی و همرفتی تولید می‌کند. رفن گرما بر درون بخاری وجود دارد. این روغن وارد تیغه‌های بخاری شده و گرما را به سراسر محیط منتشر می‌نماید. در ابعاد و‌اندازه‌های مختلف تولید شده است. محبوب‌ترین برند این مدل پارس خزر و برفاب است. برای تهیه و خرید این بخاری‌ها و کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباط مندرج در وبسایت با ما در تماس باشید.

بخاری برقی زمینی

 این بخاری به صورت عمودی طراحی شده‌اند و روی زمین قرار می‌گیرند و دارای ابعاد و‌اندازه‌های مختلف هستند. گرما را به صورت یکنواخت پخش می‌کنند.

بخاری برقی دیوار

 این مدل‌ها روی دیوار نصب می‌شوند و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

بخاری برقی قرنیزی

 این بخاری‌ها سیستم‌های لوله کشی گرمایشی و تهویه ندارند. به عنوان مکمل گرمایشی استفاده می‌شوند. هوای اتاق را از کف به سقف گرم می‌کنند. بخاری برقی‌های کم مصرف می‌توانند با مصرف نهایت 200 وات برق محیط اطراف را گرم نمایند. در مدل‌های قدیمی‌بخاری برقی‌ها برق زیادی مصرف می‌کردند که امروز به صورت پیشرفته تر طراحی شده‌اند. برق کمی‌مصرف می‌کنند. بخاری برقی زمانی مصرف می‌شود که محیط اطراف بزرگ نباشد. در محل‌هایی که امکان استفاده از بخاری گازی مهیا نیست می‌توان از بخاری برقی کم مصرف استفاده نمود. وزن کم و ابعاد کوچک حمل و نقل آن را آسان نموده است. برای استفاده از آن کافی است سیم آن را به پریز برق متصل نمایید و دکمه روشن را بفشارید.

فروشگاه اینترنتی داوود المنت

هیتر برقی

هیتر برقی چیست؟

در برخی از مناسط کشور که از امکانات گازرسانی محروم هستند، برای گرمایش خانه از لوازم غیرگازی استفاده می‌کنند. بهترین گزینه برای مکان‌هایی که دسترسی به گاز ندارند، هیتر برقی است. هیتر برقی وسیله‌ای است که طی اتصال به پریز برق، جریان برق و الکتریکی را به گرما تبدیل کرده و محیط مدنظر را گرم می‌کند.

چه زمانی باید از بخاری برقی استفاده کرد؟

وقتی فصل رو به پاییز و زمستان می‌رود، هوا نیز به سردی می‌کشد. هر خانه نیز با فراهم کردن بخاری، گرمای خود را تامین می‌کند. اما برخی محیط‌های کوچکتر یا مکان‌هایی که به گاز دسترسی ندارند، می‌توانند با خرید بخاری برقی از طریق جریان الکتریکی گرمای محیط مدنظر را فراهم کنند. امروزه نیز در اکثر مغازه‌ها مشاهده می‌شود که به دلیل فضای کوچک، برای فراهم کردن گرما از بخاری برقی استفاده می‌کنند.

برندهای عرضه کننده بخاری برقی کم مصرف

برندهای مختلفی انواع بخاری برقی کم مصرف تولید نموده‌اند. هر برند دارای مزایای خاص خود است. از محبوب‌ترین برند‌های عرضه کننده بخاری برقی کم مصرف می‌توان به مواردی مانند دلونگی، پارس خزر، آراسته و کرستون و غیره اشاره نمود.

  • پارس خزر: این برند دارای محبوبیت بالایی است و انواع لوازم و تجهیزات گرمایی را تولید نموده است. از جمله آن‌ها می‌توان به شومینه و فن هیتر و بخاری برقی اشاره نمود.
  • برفاب: این برند ایرانی تجهیزاتی با طراحی زیبا و شیک ارائه می‌دهد. انواع بخاری برقی کم مصرف نیز تولید نموده است.
  • آراسته: بخاری کم مصرف آراسته از جمله برند‌هایی است که در سطح متوسط تولید می‌شود و از قیمت مقرون به صرفه برخوردار است.
  • سانی: این برند انواع بخاری برقی کم مصرف هیتر دار تولید می‌کند و دارای کفیت خوبی است.
  • ارشیا الکتریک: این برند دارای مدل و طرح‌های مختلف است و برای لوازمی‌ مانند کرسی مدل‌های مختلف و زیبا تولید نموده است.
  • فلز: فلز برندی ایرانی است که انواع بخاری برقی کم مصرف سرامیکی و المنتی و رادیاتور تولید می‌کند. از قیمت مناسبی برخوردار است.
بخاری برقی قرنیزی

نکات کاربردی هنگام خرید بخاری برقی

هتگام خرید بخاری برقی نیاز است نکات مختفلی رعایت شود که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدل: بخاری برقی انواع مختلفی دارد که از جمله می‌توان به مواردی مانند فن دار و بدون فن اشاره نمود. مدل‌های فن دار می‌توانند گرما را از طریق فن پخش کنند.
  • ابعاد و‌ اندازه: بخاری برقی کم مصرف دارای ابعاد و‌اندازه‌های مختلف است. با توجه به ابعاد خانه و ابعاد محیط مناسب‌ترین سایز را انتخاب کنید.
  • قیمت: با توجه به میزان قیمت می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.
  • برند: برند بخاری برقی کم مصرف از اهمیت بالاییی برخوردار است. برند‌های محبوب ایرانی و خارجی از قیمت بیشتری نسبت به سایر برند‌ها برخوردار است.
  • چرخ دار: برخی بخاری‌ها وزن کمی‌دارند و مجهز به چرخ و دسته برای جا به جایی می‌باشند. بهتر است هنگام خرید به چرخ دار بودن آن توجه نمایید.
  • تایمر دار: برخی بخاری برقی‌های کم مصرف دارای تایمر هستند و برای استفاده بهینه در زمان خاصی برنامه ریزی می‌شوند و بعد از آن خاموش خواهند شد.
  • مناسب حمام: این بخاری‌ها به گونه ای طراحی می‌شوند که در هوای مرطوب حمام کار کنند.
  • تعداد المنت: در بخاری‌های برقی تعداد المنت از اهمیت به سزایی برخوردار است. برخی دارای 2 و برخی دارای 6 المنت هستند.
  • کلید مراقبت از حرارت بیش از حد: با کمک این کلید‌ها از داغ شدن بیش از حد بخاری جلوگیری شده و به صورت خودکار خاموش می‌شود.
  • کنترل از راه دور: برخی برند ها برای بخاری برقی کم مصرف کلید کننرل از راه دور قرار می دهند. این بخاری ها در هر محلی باشند به کمک ریموت کنترل می شوند.
  • ترموستات: برخی بخاری ها دارای ترموستات هستند و قابل تنظیم می‌باشند. به همین دلیل به راحتی می‌توانید دمای دلخواه خود را تنظیم نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله آشنا شدید با کم مصرف ترین بخاری برقی + انواع برندهای آن

پیشنهادات و نظرات خود را درباره این مقاله برایمان کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید