یکی از انواع مختلف المنت ها، المنت میله ای است.
المنت میله‌ای، از پر مصرف‌ترین المنت ها در میان سایر المنت های موجود در بازار می ‌باشد. المنت میله‌ای، انتقال گرمای بسیار خوب یرا از طریق هدایتی و نیز تابشی، انتقال می دهد. این انتقال گرما، می تواند توسط مایعات و هوا، گازها و یا سطوح مختلفی انجام پذیرد.
از اصلی ترین مزایای استفاده از المنت میله ای، می توان به دقت بالا در دمای تنظم شده ،کنترل پیشرفته و حرفه ای دما، دقت در انتقال گرما و تحمل (750) درجه سانتی‌گراد و نیز چگالی دما (120) وات‌براینچ، دقت عمل بالا و نیز طول عمر بالا، انعطاف پذیری مناسب و نیز اندازه مناسب و همینطور قابلیت ساخت سفارشی اشاره نمود.
المنت میله‌ای، کاربردهای بسیار گوناگونی و زیادی را داشته و می‌توان اظهار نمود که در همه صنایع مورد استفاده می‌باشد.


المنت میله ای توستر، تامین کننده‌ی گرمای مورد نیاز در توستر خواهد بود. المنت بعضی از انان از نوع انتقال به هوا است و شمایل ان، صاف و میله‌ای و بدون هیچ فرم و نیز زاویه‌ی خاصی است.
دو ترمینال عایق سرامیکی، در 2 سر المنت تستر، دیده می‌شود. همچنین نیز 2 واشر و میله‌ی رزوه شده‌ای، تعبیه گشته که به عنوان اتصال الکتریکی، در محل قرارگرفتن خود، پیچ می گردند. روکش میله‌ی توستر، ورقه ای استیلی است. ساختار اصلی و داخلی میله‌‌ی‌ المنت سیم فنری شده از نیکل و کروم خواهد بود.


حلقه‌های فنری سیم المنت، فواصل مشخصی را دارند. در گوشه‌های المنت میله‌ای توستر، حلقه‌های فنری، بدون فاصله و یا اینکه به اصطلاح موجود، هم‌چون فنر جمع گشته است. این قسمت، در هر 2 سر، در حدود (۵) سانتی‌متر از میله‌‌‌‌‌ی المنت را، تشکیل خواهند داد. نقطه سرد را، به این فاصله‌ی (۵) سانتی‌متری انتهای المنت، می‌گویند.
خاموش شدن خودکار المنت تستر، به وسیله تایمر توستر، انجام می‌شود.

انواع المنت میله ای-min
برای مشاهده انواع المنت میله ای کلیک کنید.

خرید انواع ترموستات و ترموکوپل با بهترین کیفیت بازار در داوود المنت

نصب المنت میله ای توستر

المنت توستر، از نوع میله ای بوده و می تواند به شکل دو ردیف در قسمت پایین کوره دستگاه و بالایی قرار گیرد. یعنی دو ردیف در پایین که شکل سری وصل می شوند و نیز دو ردیف در قسمت بالا، که با یکدیگر نیز به شکل سری وصل می شوند.
دستگاه توستر، دستگاهی ساده بوده که از مدارات ساده‌ای نیز تشکیل شده و احتمال اینکه همه المنت ‌ها هم‌زمان قطع گردند، خیلی کم خواهد بود. مگر اینکه بر روی دستگاه توستر، اب ریخته شده و یا اینکه از روی بلندی، بیافتد. بنابراین، لازم بوده که مدارات داخل توستر، به شکل کامل، بررسی گردند.


بربه منظور تست و نیز نصب المنت‌های حرارتی، مراحل زیر را می بایست دنبال کرد:


مرحله اول : به وسیله‌‌ی تستر اتصال کوتاه یا گذاشتن پراب‌های مولتی‌متر بر روی انتهای دو سر المنت، مشخص شود ایا مسیر جریان الکتریکی هست و یا نه.


مرحله دوم : در صورتی که مسیر جریان، برقرار نباشد، المنت حرارتی را جدا نمایید. جدا نمودن المنت، ممکن است به سهولت باز نمودن هر دو انتهای ان، از پایه‌ها باشد. هم‌چنین امکان دارد، نیاز باشد که پرچ‌ها برداشته و نیز جایگزین گردند. تصمیم به منظور جایگزینی یک المنت معیوب، بسته به این است که، جدا نمودن ان چقدر اسان بوده و نیز ارزش توستر مورد استفاده، چقدر است.


مرحله سوم : بعد از جدا سازی المنت حرارتی، ان را با یک المنت همسان(مشابه) از منظر ساختار و اندازه جایگزین نمایید. می بایست بسیار مراقب باشید که در زمان نصب کردن، المنت جدید اسیب نبیند و تغییر شکل نداشته باشد. سیم‌های المنت، شکننده بوده و به اسانی اسیب می‌بینند. المنت هایی با وات بیش‌تر، سیم ضخیم تری را دارند، مثل المنتی که در داخل توستر است.

امیدواریم این مقاله خورد استفاده شما قرار گرفته باشد . شما می توانید در قسمت کامنت سوالات و نظرات خود با ما در میان بگذارید. شما می توانید برای مشاوره با کارشناسان فروشگاه ترموهیتر داوود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید