ساخت المنت میله ای:می‌توان گفت که المنت میله‌ای یکی از پرکاربردترین اعضای المنت صنعتی است که تطبیق پذیری بسیار بالایی دارد و در انواع هیترهای برقی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میله دارای روکش لوله‌ای با متریال‌های مختلفی همچون آلومینیوم، مس و استیل است در واقع در داخل این لوله‌ها از سیم کروم نیکل مقاومتی استفاده می‌شود که به صورت فنر است. این المنت‌ها از انتقال گرمای بسیار خوبی به وسیله تابش یا هدایت برخوردار هستند در واقع این گرما قادر است که به هوا، گازها، مایعات و یا سطوح مختلف انجام شود. معمولا این المنت‌ها به شکل‌های مختلفی تولید می‎شوند.

با کیفیت ترین المنت هایی که حتما باید آنها را امتحان کنید : المنت کویل هیتر

جنس المنت میله ای

همان گونه که قبل‌تر اشاره کردیم این المنت‌ها از روکش‌های لوله‌ای با متریال‌های مختلفی همچون مس، استیل و آلومینیوم ساخته می‌شوند. لازم است بدانید که داخل این لوله‌ها از سیمی از جنس کروم نیکل مقاومت فنر شده وجود دارد که توسط خاک اکسید منیزیم به صورت کامل عایق شده‌اند؛ در واقع هیچگونه اتصال الکتریکی به لوله روکش و بدنه داده نمی‌شود.

با دو پیچ، انتها و سر آن‎ها را فنر می‌بندند، که در اصطلاح به آن نقطه سرد می‌گویند. لذا این پیچ‌ها در هیچ حالتی گرم و یا داغ نمی‌شوند. در المنت‌های استاندارد به اندازه 5 سانت نقطه سرد در نظر می‌گیرند. به وسیله نیروی برق این المنت از گرمایش الکتریکی استفاده می‌شود که در ابتدا برق را به دو سر المنت میله‌ای وصل کنند. پس از آن سیم کروم نیکل شروع به مقاومت می‌کند و انرژی الکتریکی را داخل خود نگه می‌دارد.

به این صورت است که سیم گرم می‌شود و حرارت را به اطراف خود انتقال می‌دهند. پس از آن خاک اکسید منیزیم این گرما و حرارت را به روکش منتقل می‌کند و المنت شروع به داغ شدن می‌کند و در نهایت قرمز رنگ می‌شود. در واقع این المنت‌ها کاربردهای مختلفی در صنایع نفت و گاز، ساختمان‌ها دارند.

ساخت المنت میله ای

راحت تر از چیزی که فکر می کنید المنت حرارتی بسازید: ساخت المنت حرارتی

ساختمان داخلی المنت میله ای

همان گونه که گفتیم داخل این لوله‌ها از سیم کروم نیل مقاومت فنر شده وجود دارد که به وسیله خاک اکسید منیزیم، عایق بندی شده‌اند. معمولا المنت‌ها به دلیل ساختمان داخلی که دارند و یا شیوه ساخت تغییر فرم می‌دهند که به شکل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در واقع به میزانی که مدت زمان آنیل شدن این مدل المنت‌ها بیشتر شود، انعطاف پذیری آن نیز زمان شکل دادن بیشتر می‌شود.

المنت‌های میله‌ای قادرند که دمای زیادی را توسط تابیدن به منظور افزایش حرارت هوا، گاز، مایعات یا سطوح مختلف، رسانش و کنواکسیون را انتقال دهند. المنت‌های میله‌ای دارای ساختمان‌های خارجی و داخلی متفاوتی هستند که مدل آن‌ها می‌تواند به صورت گرد، پرس شده، سه گوش ، فلت و … باشد. لازم است بدانید که بر اساس خواست و نیاز مشتری می‌تواند خمش‌ها به وجود بیاید که معمولا از قطر 6 میلی‌متر تا 22 میلی‌متر متغیر خواهد بود.

باید اشاره کنیم که جنس پوسته هم ممکن است در انواع مختلفی تولید شوند. در واقع باید توانایی تحمل درجه حرارت بالا باشد یعنی در مدت طولانی تا 870 درجه سانتی‌گراد تحمل داشته باشد. و همچنین بایستی توانایی انتقال گرما و ولتاژ را تا 600 ولت داشته باشند.

خرید انواع ترموستات و ترموکوپل با بهترین کیفیت بازار در داوود المنت

جنس روکش نهایی المنت میله‌ای

گفتنی است که این المنت‌ها دارای یک روکش نهایی هستند که معمولا با متریال استینلس استیل با گرید های مختلفی همچون 316 تا 304 و یا اینکونل و یا مس طراحی و تولید می‌شوند. در بسیاری از موارد در ساخت المنت میله‌ای از آلیاژهای مخصوصی استفاده می‌شود که روکس نهایی می‌تواند حرارت‌های بالای 870 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. از دیگر ویژگی و قابلیت‌هایی که می‌توان نام برد این است که می‌توانند تجهیزات را با بیشتر از 20 نوع آپشن برای ترمینال بندی و تعداد بسیار زیادی تجهیز جانبی استفاده کنند.

اساسا بسیاری از این المنت‌ها که از روکش مس و یا آلومینیوم برخوردارند ضد آب و ضد اسید هستند که می‌توانند دمای بالاتر از 400 درجه سانتی‌گراد را هم تحمل کنند و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. در حالت کلی المنت‌های میله‌ای را در ابعاد 25 سانت تولید می‌کنند که ولتاژ آن‌ها 220 ولت یا همان برق شهری است، قطر این المنت‌ها 6 یا 8 میلی‌متر است که نوع 8 میلی‌متری آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که بگوییم توان المنت‌ها به سایز آن‌ها بستگی دارد که معمولا از 300 وات تا 3500 وات طراحی و تولید می‌شوند.

نتیجه گیری

ساخت المنت میله ای یکی از موضوعات اساسی و مهمی است که در صنعت از اهمیت زیادی برخوردار است.المنت میله ای از پرکاربردترین اعضای المنت صنعتی است که قدرت تطبیق پذیری بسیار بالایی دارد همچنین حوزه کاربردی وسیعی نیز دارد و در انواع هیترهای برقی استفاده می شود.المنت حرارتی از انتقال گرمای بسیار خوبی به وسیله تابش یا هدایت برخوردار است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان داوود المنت در ارتباط باشید . همچنین شما می توانید تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید