نصب ترموستات هانیول: بسیاری از مشتری‌ها پس از خرید ترموستات هانیول (Honeywell) سری T۴۳۶۰ یا T۶۳۶۰ برای نصب آن به مشکل می‌خورند. برای این که ترموستات بهترین عملکرد را داشته باشد، باید یک سری نکات را مد نظر بگیرید. ما در مجموعه داوود المنت تصمیم گرفته‌ایم که در این مقاله شما را با نحوه نصب ترموستات هانیول و هر آنچه در خصوص ترموستات آنالوگ هانیول باید بدانید آشنا کنیم.

ترموستات هانیول T4360T6360

نکات مهم قبل از نصب ترموستات هانیول T۴۳۶۰/ T۶۳۶۰

قبل از نصب ترموستات هانیول، باید نکات زیر را به خاطر بسپارید:
1. کار نصب ترموستات هانیول را به کارشناسی بسپارید که در این زمینه آموزش دیده و تجربه کافی دارد، در غیر این صورت ممکن است عملکرد قابل قبولی را از ترموستات دریافت نکنید.
2. قبل از این که ترموستات آنالوگ هانیول را نصب کنید، حتما جریان برق را قطع کنید.

مکان نصب ترموستات‌ها

ترموستات‌های هانیول یک قطعه مهم برای کنترل دما در سیستم حرارتی هستند. این قطعه باید در محلی نصب شود که گردش هوای مناسبی جریان داشته باشد و دمای متعادلی داشته باشد.

سیم کشی به هنگام نصب ترموستات هانیول T۴۳۶۰/ T۶۳۶۰

از طریق حفره یا سوراخی که داخل پایه ترموستات و نزدیک به لبه ترموستات قرار گرفته، سیم کشی استاندارد صورت می‌گیرد. روی درپوش، ۴ محل خروجی سیم قرار گرفته (۲ عدد در قسمت بالا و ۲ عدد در کنار) تا بتوان برای سیم کشی روی کار از آن‌ها استفاده کرد.

نصب ترموستات T۴۳۶۰/ T۶۳۶۰ هانیول

ترموستات T۴۳۶۰/ T۶۳۶۰ هانیول به طور مستقیم روی دیوار یا داخل جعبه انشعاب نصب می‌شود. برای نصب در هر دو حالت، پیچ‌های خاصی موجود است.


◀️ خرید انواع ترموستات با بهترین کیفیت بازار در داوود المنت ▶️


نصب ترموستات T۴۳۶۰ T۶۳۶۰ هانیول.

نحوه عملکرد ترموستات‌های سری T۴۳۶۰/ T۶۳۶۰ ساخت شرکت HONEYWELL

در این بخش به توضیحاتی در خصوص عملکرد ترموستات سری T۴۳۶۰/ T۶۳۶۰ هانیول پرداخته ایم:

1. حسگر

بخش حسگر دو صفحه فلزی دایره‌ای دارد که انعطاف‌پذیر هستند و در محل رینگ‌ها جوش خورده اند. همچنین کمی گاز مایع دارد (۰.۱۲۵ گرم). فشار این گاز مایع، به تغییرات دمایی بستگی دارد و بر اساس این تغییرات متفاوت است. این دیافراگم دوتایی پس از این که تغییرات محیطی رخ دادند ضربه می‌زند. این ضربه زدن باعث می‌شود گردش جریان سرد و گرم کنترل شود.

2. مقاومت حرارتی (آنتی سیپاتور)

توصیه می‌کنیم برای سیستم‌هایی که سرعت رمپ بالایی دارند، از ترموستاتی استفاده کنید که دارای آنتی سیپاتور است. این بخش مانع از بروز مسائل و مشکلاتی نظیر بالا یا پایین رفتن جهش جریان خروجی می‌شود.

3. لامپ نشانگر

برخی از مدل‌های ترموستات دارای یک لامپ نشانگر بدون ولتاژ هستند. نحوه سیم کشی این لامپ‌ها به گونه‌ای است که وقتی حالت سرمایشی یا گرمایشی فعال شود، لامپ بلافاصله روشن خواهد شد.

4. سوئیچ‌های کمکی

یک سوئیچ روشن/ خاموش وجود دارد که وظیفه آن جدا کردن ورودی اصلی به ترموستات، به صورت دستی است. هدف این سوئیچ، کنترل حالت‌های مختلف دمایی است. سوئیچ تابستان/ زمستان نیز وضعیت سرمایشی (فعال در بالا بردن دما) و گرمایشی (فعال در پایین آوردن دما) را به صورت دستی تغییر می‌دهد.

5. ترموستات محافظ در برابر یخ زدگی

این انواع ترموستات، از یخ زدن لوله آب هنگام قرار گرفتن در معرض هوای سرد جلوگیری می‌کنند. به این منظور این ترموستات‌ها باید نزدیک لوله‌هایی قرار بگیرند که در معرض هوای سرد قرار دارند. ترموستات‌ها قابلیت کنترل عملکرد دمایی و زمانی را دارند. همچنین یک نشانگر با درجه‌بندی ۵ درجه سانتی گرادی دارند و دارای درپوش محافظ نیز هستند.

دور انداختن ترموستات

ترموستات به نحوی ساخته نشده که لوازم جانبی آن قابلیت استفاده مجدد را داشته باشند. به همین خاطر باید آن را بر اساس شرایط زیست محیطی و قوانین و مقرراتی که در خصوص این محصول وجود دارند، دور بیندازید. مواظب باشید که به هیچ عنوان ترموستات را در جایی که نزدیک آتش است دور نیندازید زیرا سبب اشتعال می‌شود و خطرناک است.

 


◀️ کاربرد و مزایای ترموستات آنالوگ ▶️


نحوه عملکرد ترموستات‌های سری T۴۳۶۰ T۶۳۶۰ ساخت شرکت HONEYWELL

محل قرارگیری ترموستات

برخی از محل‌های نامناسب قرارگیری ترموستات شامل این مواردند:

زیر تابش مستقیم نور خورشید

اگر ترموستات زیر نور مستقیم خورشید باشد، دما را از آنچه واقعا هست گرم‌تر در نظر می‌گیرد و سیگنال اشتباهی جهت کنترل دمای اتاق به سیستم گرمایش/ سرمایش می‌فرستد. این موضوع باعث به هدر رفتن انرژی زیادی می‌شود.

بالا یا نزدیک ورودی/ خروجی هوا

ترموستات وظیفه دارد دمای واقعی اتاق را احساس کند و اگر بالا یا نزدیک ورودی یا خروجی هوا نصب شود، قبل از بیشتر فضای اتاق، دما را حس می‌کند. به عنوان مثال در شرایطی که فن کویل اتاق را سرد می‌کند، ترموستات زودتر از بقیه نقاط سرد می‌شود و فن را خاموش می‌کند. این اتفاق زمانی می‌افتد که اتاق هنوز به دمای مورد نظر نرسیده.

نزدیک آشپزخانه

معمولا آشپزخانه گرم‌ترین نقطه هر خانه‌ای است. علت گرم بودن آشپزخانه وجود منابعی است که گرما را تولید می‌کنند. برخی از این منابع شامل فر، اجاق گاز و حتی یخچال هستند. درست شنیدید یخچال یک منبع گرمایشی قدرتمند است که گرمای زیادی ایجاد می‌کند.
علاوه بر این، گرمای آشپزخانه در طول روز دچار نوسان می‌شود و هنگام پخت و پز بیشتر خود را نشان می‌دهد. در صورت نصب ترموستات هانیول نزدیک آشپزخانه، به علت وجود منابع گرمایی زیاد، ترموستات دما را بالاتر از چیزی که هست حس می‌کند. در این شرایط (خصوصا هنگام آشپزی) سیستم تهویه به اشتباه کل فضای خانه را خنک می‌کند.

در راهرو

ترموستات باید جایی نصب شود که اعضای خانواده بیشتر وقت خود را در آنجا سپری می‌کنند. هیچ کسی بیشتر وقتش را در راهرو نمی‌گذراند و راهرو جزو کم عبورترین مناطق در هر خانه‌ای در نظر گرفته می‌شود. به علاوه راهرو بیشترین میزان عبور هوا را دارد و محل مناسبی برای تنظیم دقیق هوا نیست. در صورتی که ترموستات را در چنین مناطقی نصب کنید، ممکن است به علت عبور افراد و برخورد تصادفی، تنظیمات ترموستات به هم بریزند.

نزدیک در و پنجره

در و پنجره دائما باز و بسته می‌شوند. در صورتی که پنجره و در، استاندارد و دوجداره نباشند، ترموستات دمایی را تشخیص می‌دهد که بیشتر شبیه دمای بیرون است تا دمای اتاق، این امر سبب می‌شود که دقت ترموستات به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

محل ایده آل قرارگیری ترموستات اتاقی

محل ایده آل قرارگیری ترموستات اتاقی

بهتر است ترموستات را در جایی نصب کنید که بیشتر زمان‌تان در طول روز را در آنجا سپری می‌کنید. برای مثال، هال یا اتاق خواب انتخاب مناسبی جهت نصب ترموستات هستند. برای نصب ترموستات هانیول، بهتر است آن را روی دیوار داخلی (در جایی به غیر از محل‌های بالا) و در ارتفاع ۱.۵ متری از کف اتاق نصب کنید.

✍️جمع‌بندی

نصب ترموستات آنالوگ هانیول کار دشواری نیست و فقط به دقت زیادی نیاز دارد. در صورتی که نکات ذکر شده را هنگام نصب ترموستات در نظر بگیرید، ترموستات بهترین عملکرد ممکن را به شما ارائه خواهد داد.

تاریخ انتشار : 1401/12/12

دیدگاهتان را بنویسید