هیتر برقی بهتر است یا گازی: تفاوت هیترهای برقی با گازی را در تنوع بسیار زیاد سیستم گرمایشی برقی را می‌توان بیان نمود. هیتر برقی اغلب به‌صورت جداگانه در هر اتاق یا فضای مورد نظر قابل استفاده است و حتی قابلیت نصب بر روی دیوار را نیز دارند. اما برای هیتر گازی باید از یک دیگ بخار مرکزی و یا سیستم مرکزی موتورخانه استفاده کرد. از دیگر تفاوت‌های هیتر برقی با گازی، مقرون‌به‌صرفه بودن هیتر گازی است. به علت قیمت پایین سوخت گاز، به‌کارگیری هیتر گازی مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود. البته باید در نظر داشت که هزینه نصب هیتر گازی نسبت به هیتر برقی بیشتر است. همچنین باید نکات ایمنی بیشتری را برای نصب هیتر گازی رعایت کرد تا اطمینان حاصل شود که گازهای سمی همچون دی‌اکسیدکربن وارد فضای داخلی ساختمان نمی‌شود.

هیتر برقی

◀ مشاهده انواع المنت صنعتی در فروشگاه داوود المنت

معرفی هیتر برقی

هیترهای برقی نصب و استفاده آسان و سریع دارند و همة افراد به‌سهولت، تنها با متصل کردن هیتر به پریز برق و فشردن یک کلید به‌راحتی از آن استفاده می‌نمایند. همچنین به علت‌عدم سوزاندن اکسیژن هوا وعدم تولید گازهای سمی در استفاده از هیتر برقی دارای ایمنی بیشتر است. از دیگر تفاوت‌های هیتر برقی با گازی می‌توان به تأثیر هر کدام بر محیط‌زیست اشاره کرد.

گاز یک سوخت فسیلی است و سوزاندن آن باعث تولید گاز سمی می‌شود. علاوه بر این تأمین گرمایش هیترها در اتومبیل‌ها، هواپیماها، دستگاه‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود که باعث آسیب به محیط زیست خواهد شد. اما امروزه برای تولید برق از انرژی‌های طبیعی مانند انرژی خورشیدی و باد برای تولید برق استفاده می‌شود که تأثیر زیادی در حفظ محیط زیست خواهد داشت. هیترهای گازی بدون نیاز به دودکش با قابلیت جابه‌جایی آسان هستند و در هر مکانی قابل استفاده هستند. هیترهای گازی ۹۰ درصد انرژی مصرفی را به گرما تبدیل می‌کنند. گرم‌کردن سریع هیترهای گازی سه برابر گرمایی است که از هیترهای برقی دریافت می‌شود.

معرفی هیتر گازی

بخاری گازی به عنوان رایج ترین بخاری استفاده شده در خانه ها، گاز طبیعی سوزانده و با ان کار می کند. در نصب این نوع بخاری، باید نکات ایمنی رعایت شود، چرا که امکان دارد حوادث ناگواری بار اید. همچنین در این نوع بخاری گاز سوز، به دلیل انکه مسیر ورودی هوای سرد از دودکش به خانه بسته است، هدر رفت حرارت تولید شده در خانه، به مقدار قابل توجهی تقلیل یافته که باعث می گردد بهره وری انرژی در این نوع از بخاری ها در مقایسه ی با سایر انان، بالاتر باشد. البته سیاه شدن دیوار و پرده های خانه و نیز مباحث ایمنی، ازجمله معایبی است که در مقایسه ی بخاری های گازی با بخاری دیواری مطرح می گردد.

در خرید کردن بخاری گازی، هیچ چیزی مهم تر از ایمنی و استاندارد بودن ان نخواهد بود. پس پیشنهاد می گردد که بخاری گازی خود را از میان برند های معتبر و خوش نام بازار، مانند بخاری های گازی نیک کالا، بخاری های گازی ابسال و پلار و سایر برند های معتبر تهیه کنید. بخاری گازی در انواع مختلف دودکش دار و بدون دودکش تولید و نیز عرضه می گردد. خرید بخاری گازی بدون دودکش را، برای خانه و استفاده ی در محیط هایی از جمله اتاق خواب و یا اتاق کودک که در ان هوا گردش ندارد، باید به فراموشی سپرد. این نوع بخاری ها، غالبا برای مغازه ها و نیز سالنی که به علت باز و بسته شدن زیاد درب، هوا در ان در گردش است مناسب هستند و کارایی دارند.

خرید انواع ترموستات و ترموکوپل با بهترین کیفیت بازار در داوود المنت

هیتر گازی

◀ خرید المنت کویل هیتر و انواع المنت صنعتی در فروشگاه داوود المنت

مقایسه هیتر گازی و برقی

بیشتر هیتر های گازی دارای شعله ا‌ی باز بوده و به همین خاطر به کارگیری انان بدون رعایت نمودن نکات ایمنی، امکان دارد در نهایت منجر به بروز خطر های سهمگینی گردد. به کارگیری هیتر های گازی در ساختمان ‌های تجاری مثل:

رستوران‌ ها و کافی شاپ‌ که محل رفت و امد مشتری های بسیاری است، می ‌تواند خطرهای بیشتری را همراه داشته باشد. همچنین در بعضی از ساختمان‌ های صنعتی به دلیل نگهداری مواد اشتعال ‌زا و نیز مواد شیمیایی، همواره خطر اتش سوزی وجود خواهد داشت، و در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی، به کارگرفتن بخاری‌ های گازی می‌تواند در این ساختمان ها سبب بروز خطرهای جانی و نیز مالی بسیاری گردد.

بخاری‌های برقی در مقایسه ی با بخاری‌ های گازی ایمنی بیشتری را خواهد داشت.

عموما می‌توان گفت هیتر های برقی صنعتی در مقایسه ی با هیتر های گازی، نصب و به کارگیری راحت ‌تری رادارند. بیشتر بخاری ‌های برقی صنعتی و نیز تجاری در مقایسه ی با بخاری ‌های گازی، دارای اندازه ا‌ی کوچک‌ تر هستند.

همچنین بیشتر بخاری ‌های صنعتی و نیز تجاری برقی، مجهز به دسته و یا چرخ ‌هایی بوده که امکان حمل و نقل و جابجایی انان را ساده ‌تر می کند. یکی از ویژگی ‌های هیتر های برقی صنعتی، این بوده که برای به کارگیری و نیز بهره‌مندی از اثر گرمایشی انان، نیازی به سیستم کانال کشی نخواهد بود. در حالی که بیشتر بخاری ‌های گازی صنعتی، گرمای تولید شده توسط هیتر را از طریق کانال ‌های متعددی به نقاط مختلف ساختمان منتقل و هدایت می‌کنند.
اگر ساختمان مورد نظرتان مجهز به سیستم کانال کشی نیست، با به کارگیری هیتر های برقی صنعتی می‌توانید بدون نیاز داشتن به کانال کشی، گرمای مورد نیاز خودتان را تامین نمایید.

می‌توان اظهار نمود بخاری‌ برقی به خاطر قابلیت حمل و نقل ان و نيز جابجایی اسان و نصب راحت برای تامین نمودن گرمایش نقطه ‌ای مناسب هستند. در صورتي که بخاری‌ گازی صنعتی که مجهز به سیستم کانال کشی است دارای شیوه ‌ی نصب ثابت بوده و قابلیت توزیع کردن گرمای تولید شده ي توسط هیتر را، در نقاط مختلف محيط به صورت یکنواخت دارد.

هیتر برقی بهتر است یا گازی

مقایسه مصرف انرژی

هیتر برقی در مقایسه ي با هیتر گازی، انرژی کمتری را مصرف می‌کند. بیشتر هیتر های گازی برای گرم نمودن فضای مورد نیاز، به زمان کافي احتیاج داشته و لازم خواهد بود مدتی قبل هیتر روشن شود تا در زماني که مورد نیاز است، ساختمان به دمایي مناسب برسد و اينکه مقدار اتلاف گرما در صورت به کارگرفتن هیتر های گازی بیشتر است.

میزان اتلاف با به کارگیری بخاری‌ های تابشی برقی به کمترین ميزان می ‌رسد. با وجود اين باید گفت، هیتر های گازی، سیستم‌ های گرمایشی صنعتی مقرون به صرفه ‌تری را برای به کارگیری در ساختمان ‌های صنعتی و تجاری دارند. چون که قیمت سوخت ‌های فسیلی مثل، سوخت گاز و نيز نفت از قیمت انرژی برق پایین ‌تر است. به کارگرفتن سیستم ‌های گرمایشی برقی به عنوان سیستم گرمایشی مرکزی در ساختمان ‌های صنعتی می‌تواند در نهايت منجر به افزایش هزینه ‌های گرمایشی ساختمان گردد.

همچنین مي بايست این نکته را اشاره نمود که هیتر های برقی صنعتی به خاطر استفاده ي از انرژی برق برای تامین گرمای مورد نیاز، انرژی گرمایی پاک و نيز بدون الاینده ‌ای را تولید می ‌کنند. به همین خاطر هیتر های برقی به عنوان سیستم‌ های گرمایشی که سازگار با محیط زیست هستند، شناخته می ‌شوند، در صورتی که بخاری ‌های گازی سبب انتشار گازهای سمی و نيز گلخانه ‌ای مانند، گاز مونوکسید کربن و نيز گاز دی اکسید کربن در فضا می ‌شوند. امروزه سازگار بودن سیستم ‌های گرمایشی با محیط زیست از اهمیت بالايي برخوردار است.

به همین خاطر بهتر خواهد بود در صورت انتخاب هیتر گازی، هیتری را انتخاب فرماييد که کم مصرف نيز باشد. انتخاب نمودن سیستم گرمایشی کم مصرف، علاوه بر کمک نمودن به حفظ محیط زیست، سبب کاهش هزینه ‌های گرمایشی در ساختمان ‌های تجاری و صنعتی‌ نيز می گردد.

سخن نهایی

از اینکه تا انتهای مقاله “هیتر برقی بهتر است یا گازی” با ما همراه بودید سپاسگذاریم. سوالات و نظرات خود را برای فروشگاه داوود المنت کامنت کنید.

بروزرسانی در تاریخ 1401/07/30

دیدگاهتان را بنویسید